Unipegaso Telematic University creates a successful model in e-learning on demand with WhatsApp and Spoki

Context

The Unipegaso Telematic University, part of the Multiversity group, a leader in the education sector in Italy, sought to optimise its omnichannel communication strategy to improve the student experience throughout the customer journey. In this context, it turned to Spoki to leverage WhatsApp as a native touchpoint, in order to optimise lead nurturing and sales processes, improve business KPIs and create a valuable student relationship experience.

Case Study

The first step was the integration of Spoki’s API for creating customised message templates and sending WhatsApp messages integrated into HubSpot’s flows, with the aim of improving the effectiveness of communication throughout the customer journey. This allowed them to increase acquisition and sales rates, improve customer care and post-purchase customer relations, automate the sending of recurring messages such as reminders, and build a direct relationship with students, thus improving the University’s brand reputation.

Original Goals

The objective of the Unipegaso Telematic University is to reinforce its position as a leader in the education sector in Italy, enlarge its student community and improve their academic experience as much as possible.

Implementation and Integration

The implementation of Spoki proved to be a quick-fix solution, allowing WhatsApp to be easily integrated into the University’s MarTech Stack. The customised nurturing flow through the use of templates created on Spoki and the integration into HubSpot’s flows enabled effective and direct communication with students, significantly improving engagement and sales results.

Results Achieved

  • WhatsApp message read rate: 73%, significantly higher than the 15% email marketing open rate;
  • WhatsApp message engagement rate: 11%, x2 compared to email marketing engagement rate (5%);
  • Key benefits: increased effectiveness of communication throughout the customer journey, increased customer acquisition and sales rates, improved customer care and post-purchase customer relations, automation of recurring messages (e.g. reminders), and building a direct relationship with customers by improving brand reputation.

Conclusion

The Unipegaso Telematic University has seen a significant improvement in its communication and sales processes through the adoption of Spoki for maximum automated WhatsApp messaging. This innovative approach has not only optimised the students’ experience throughout their education, but has also helped strengthen the university’s position as a leader in digital education in Italy. A further confirmation of WhatsApp’s flexibility and transversality with Spoki as a solution in different industries.

CREDITS
Company: Università Telematica Unipegaso

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L’Università Telematica Unipegaso crea un modello di successo nell’e-learning on demand con WhatsApp e Spoki

Contesto

L’Università Telematica Unipegaso, parte del gruppo Multiversity, leader nel settore dell’Education in Italia, ha cercato di ottimizzare la propria strategia di comunicazione omnicanale per migliorare l’esperienza degli studenti lungo tutto il Customer Journey. In questo contesto, si è rivolta a Spoki per sfruttare WhatsApp come touchpoint nativo, al fine di ottimizzare i processi di lead nurturing e vendita, migliorare i KPI di business e creare un’esperienza di valore nella relazione con gli studenti.

Caso studio

Il primo passo è stata l’integrazione delle API di Spoki per la creazione di template di messaggi personalizzati e l’invio di messaggi WhatsApp integrati nei flussi di HubSpot, con l’obiettivo di migliorare l’efficacia della comunicazione durante tutta la Customer Journey. Ciò ha permesso di incrementare i tassi di acquisizione e vendite, migliorare il customer care e la relazione con i clienti post-acquisto, automatizzare l’invio di messaggi ricorrenti come i reminder, e costruire una relazione diretta con gli studenti, migliorando così la brand reputation dell’Università.

Obiettivi Iniziali

L’obiettivo dell’Università Telematica Unipegaso è quello di rinforzare il suo posizionamento come leader nel settore dell’Education in Italia, allargare la propria Community di studenti e migliorare il più possibile la loro esperienza accademica.

Implementazione e Integrazione

L’implementazione di Spoki si è rivelata una soluzione di rapida esecuzione, che ha permesso di integrare facilmente WhatsApp nel MarTech Stack dell’Università. Il flusso di nurturing personalizzato attraverso l’uso di template creati su Spoki e l’integrazione nei flussi di HubSpot, hanno reso possibile una comunicazione efficace e diretta con gli studenti, migliorando significativamente l’engagement e i risultati di vendita.

Risultati Ottenuti

  • Tasso di lettura messaggi WhatsApp: 73%, significativamente più alto rispetto al 15% del tasso di apertura dell’email marketing;
  • Tasso di engagement messaggi WhatsApp: 11%, x2 rispetto al tasso di engagement dell’email marketing (5%);
  • Benefici principali: aumento dell’efficacia della comunicazione durante tutta la Customer Journey, incremento del tasso di acquisizione clienti e delle vendite, miglioramento del customer care e della relazione con i clienti post-acquisto, automazioni di messaggi ricorrenti (es. reminder), e costruzione di una relazione diretta con i clienti migliorando la brand reputation.

Conclusione

L’Università Telematica Unipegaso ha registrato un significativo miglioramento nei suoi processi di comunicazione e vendita grazie all’adozione di Spoki per l’invio massimo automatizzato dei messaggi WhatsApp. Questo approccio innovativo ha non solo ottimizzato l’esperienza degli studenti lungo il loro percorso formativo, ma ha anche contribuito a rafforzare la posizione dell’Università come leader nell’educazione digitale in Italia. Un’ulteriore conferma della flessibilità e della trasversalità di WhatsApp con Spoki come soluzione in differenti industries.

CREDITS
Azienda: Università Telematica Unipegaso

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