Here comes a month full of events and celebrations: March 2024 is a strategic month for companies that want to make the most of WhatsApp’s marketing potential.

From the arrival of spring to Father’s Day, via International Women’s Day to Easter, the opportunities to create a relationship with your customers and stimulate sales are manifold.

Here’s how Spoki can help you set up advertising campaigns with automatic and effective WhatsApp messages during this period.

1. Launch of the new Spring/Summer collection

With spring approaching, it is time to present your new Spring/Summer collection. Use WhatsApp to send automatic, personalised messages to your customers, including eye-catching pictures of new products, descriptions of seasonal trends and information about promotions or special events related to the launch.

This communication generates interest and eagerness to discover what’s new in your products.

2. Personalised Father’s Day Gifts

Dads around the world are celebrated on 19 March. Stand out by offering unique gift ideas or experiences to enjoy together and communicate them through automated, targeted and tailored WhatsApp messages.

Consider attaching personalised cards or launching lead generation initiatives to expand your customer base with dedicated, tailor-made offers.

3. Promoting Social Commitment for International Women’s Day

8 March is an opportunity to reaffirm not only the social, economic and political achievements of women, but also the discrimination and violence they have been and are still subjected to around the world.

Tell your genuine commitment to this issue and send heartfelt messages to your customers. Remember that this is an event that can help you consolidate your brand reputation and bond with your contacts. Send messages with discounts and promotions only if they are well-calibrated: this is not a purely commercial occasion.

4. Easter 2024

Easter will be celebrated on Sunday 31 March, an occasion for tradition-related thematic promotions. Use WhatsAppwithSpoki to communicate greetings and offers in a direct and personalised way, stimulating your customers to action via buttons in your messages.

5. Other events in March

March offers numerous occasions to tie in with the promotion of products and services: World Nature Day and European Artisanal Ice Cream Day, St Patrick ‘s Day and the Day of Happiness and Poetry.

Use WhatsApp with Spoki to communicate these opportunities in a creative way and connect with your customers on specific topics, showcasing the uniqueness of your brand.

HOW CAN SPOKI HELP YOU?

A key to the success of these marketing actions is the automation of the WhatsApp channel through Spoki: remember to always keep communication relevant, avoiding spam or too frequent and pushy messages.

A well thought-out strategy on WhatsApp can not only increase sales during the Easter period and other events of the month, but also strengthen the long-term relationship with your customers.

Book a Call with the Spoki team to integrate WhatsApp into your marketing and for a Strategic Consultation.


BOOK A CALL

Arriva un mese ricco di eventi e celebrazioni: marzo 2024 è un mese strategico per le aziende che intendono sfruttare al meglio le potenzialità di WhatsApp per il marketing.

Dall’arrivo della primavera alla festa del Papà, passando per la Giornata Internazionale della Donna fino alla Pasqua, le opportunità per creare una relazione con i propri clienti e stimolare le vendite sono molteplici.

Ecco come Spoki può aiutarti nella realizzazione di campagne pubblicitarie con messaggi WhatsApp automatici ed efficaci, durante questo periodo.

1. Lancio delle nuove collezioni Primavera / Estate

Con l’avvicinarsi della primavera, è il momento di presentare la tua nuova collezione Primavera / Estate. Utilizza WhatsApp per inviare messaggi automatici e personalizzati ai tuoi clienti, includendo immagini accattivanti delle novità, descrizioni dei trend di stagione e informazioni su promozioni o eventi speciali legati al lancio.

Questa comunicazione genera interesse e voglia di scoprire le novità fra i tuoi prodotti.

2. Regali personalizzati per la Festa del Papà

Il 19 marzo si celebrano i papà di tutto il mondo. Spicca offrendo idee regalo uniche o esperienze da vivere insieme e comunicale attraverso messaggi WhatsApp automatici, mirati e su misura.

Considera l’opportunità di allegare biglietti personalizzati o lanciare iniziative di lead generation per ampliare la tua base clienti con offerte dedicate e tailor made.

3. Promozione dell’impegno Sociale per la Giornata Internazionale della Donna

L’8 marzo è l’occasione per ribadire non solo le conquiste sociali, economiche e politiche raggiunte dalle donne, ma anche le discriminazioni e le violenze di cui sono state e sono ancora oggetto nel mondo.

Racconta il tuo impegno autentico rispetto a questo tema e invia messaggi sentiti alla tua clientela. Ricorda che si tratta di un evento che può aiutarti a consolidare la reputazione del brand e il legame con i tuoi contatti. Invia messaggi con sconti e promozioni solo se ben calibrati: non si tratta di un’occasione puramente commerciale.

4. Pasqua 2024

Domenica 31 marzo si celebretà la Pasqua, un’occasione per promozioni tematiche legate alle tradizioni. Usa WhatsApp con Spoki per comunicare auguri e offerte in modo diretto e personalizzato, stimolando i tuoi clienti all’azione tramite pulsanti nei messaggi.

5. Altri eventi di marzo

Marzo offre numerose occasioni a cui legare la promozione di prodotti e servizi: la Giornata Mondiale della Natura e la Giornata Europea del Gelato Artigianale, la festa di San Patrizio e la Giornata della Felicità e della Poesia.

Usa WhatsApp con Spoki per comunicare queste opportunità in modo creativo e connettiti ai tuoi clienti su temi specifici, mostrando l’unicità del tuo brand.

COME PUÒ AIUTARTI SPOKI?

Una chiave per il successo di queste azioni di marketing è l’automazione del canale WhatsApp attraverso Spoki: ricorda di mantenere sempre una comunicazione pertinente, evitando messaggi spam o troppo frequenti e pressanti.

Una strategia ben pensata su WhatsApp può non solo aumentare le vendite durante il periodo di Pasqua e gli altri eventi del mese, ma anche rafforzare la relazione a lungo termine con i tuoi clienti.

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