for your Business

Customers’ favourite channel

Spoki is the first Italian platform
to integrate Whatsapp’s official APIs

Spoki automates your Communication:

  • Marketing
  • Sale
  • Assistance

+98%
Open rate

+60%
Interaction rate

+30%
Sales

Some of our 1500 customers

Spoki live chat: immediate support, multi-operator management, satisfied customers.

Sara – Sales Manager

Online

Giulio – Customer Service

Online

Miriam – Marketing Manager

Online

Simple and scalable integrations with Spoki.
Over 4000 Tools.

Spoki manages the Support phase thanks to chatbots and multi-operator live chat

WhatsApp vs Email & SMS

WhatsApp

Email

Sms

Open rate98%10%65%
Interaction rate20%1,5%10%
Reaction timeMinutesDaysHours
Type of communication
Multimedia

With Spoki personalize the customer experience at every stage of the Customer Journey

Advocacy

Hey Marco, it’s time for some feedback! 🥳 How are you finding your experience with us? And there’s also some exciting news: if you bring a friend to Spoki, you’ll receive a commission for two years. 🫂 Type «Friend» now and find out more.

Retention

Marco, today marks two years together! 🎉 We want to celebrate by giving you a complimentary gift. Type «Gift» and claim your 🎁

Awareness

👋🏼 Hi Marco, I’m your guide and your virtual friend. Ready to discover our products together? Well, let’s get started! 🤩

Consideration

😉 Hey Marco, do you have any questions about our products? Ask me everything and I will resolve any doubts. Just type “Details”

Purchase

😍 Marco, there is an offer for you! Buy today and immediately get a 10% discount on all our products. Enter “Buy” now

Platform as simple, fast and intuitive as communication with your customers.

Customised notifications, advanced segmentation, detailed insights: with Spoki your marketing will have a new level of efficiency.

ChatGPT

WhatsApp and Artificial Intelligence together to improve your business performance.

An advanced synergy that enhances every customer.

Calcula cuánto puedes ganar en WhatsApp

Chatea, crece y convierte rápidamente. Descubra cómo maximizar su éxito con WhatsApp.

Utilice el control deslizante para seleccionar el número de sus contactos

N° Campañas: 1

Enterprise

Solicite un presupuesto personalizado

Starter

Descubre el poder de WhatsApp. Envía mensajes sin restricciones y paga solo por lo que consumes.

Ingresos totales

1.500,00€

ROAS

10,71x
Presupuesto Mensual 140,00€ Costo por conversación 0,14€

Con el plan Starter empiezas sin costes de activación y das acceso a 3 colaboradores de tu equipo.

Plus

Comienza a enviar mensajes sin restricciones, paga solo por lo que consumes y descubre el poder de WhatsApp.

Ingresos totales

1.500,00€

ROAS

10,71x
Presupuesto Mensual 140,00€ Costo por conversación 0,14€

Cambia a Plus y te ayudaremos a crear tu primera campaña juntos.

Professional

Comienza a enviar mensajes sin restricciones, paga solo por lo que consumes y descubre el poder de WhatsApp.

Ingresos totales

1.500,00€

ROAS

10,71x
Presupuesto Mensual 140,00€ Costo por conversación 0,14€

Professional es una actualización adicional con la posibilidad de emisión de tickets y gestión coordinada de los operadores de chat.

With Spoki you grow your business in every industry

Are you an agency and want to offer Spoki to your clients?

Are you a client and looking for an agency for marketing on WhatsApp?

Our partners

Faq’s

Mensajes de plantilla

  • Cosa sono le conversazioni?

    Per conversazione si intende una sessione di 24h che decorre da quando il messaggio è stato ricevuto sul telefono del destinatario. All’interno di questo slot, tutti i messaggi scambiati saranno gratuiti.

  • Che tipo di messaggio posso inviare con Spoki?

    WhatsApp approva, tramite Spoki, dei messaggi template, ossia degli esempi pre-impostati di messaggi che puoi inviare.

    Qualche esempio. “Ti confermo la tua prenotazione (…)”, “Il tuo pacco è stato spedito”, “Il tuo codice di prenotazione è …”, “Tra 10 minuti ti consegniamo la pizza”, etc

  • Cosa succede una volta che invio uno dei messaggi standard?

    Dopo aver ricevuto la risposta dal destinatario, si apre una finestra di 24 ore con il tuo cliente all’interno della quale potrai inviare messaggi liberi (cioè senza bisogno di approvazione da parte di WhatsApp)

  • Dopo le 24h la chat si cancella?

    Assolutamente no. Potrai rivedere la chat nella sezione chat direttamente in piattaforma

  • Si tratta di messaggi automatici standard?

    Potrai creare tu i tuoi messaggi template da sottoporre all’approvazione di WhatsApp. Una volta approvati, potrai inviarli ai tuoi clienti.

  • C’è un limite ai messaggi che posso inviare?

    Spoki non ha limiti!

  • Con Spoki si possono inviare anche video?

    Certo, video, foto, qualsiasi file multimediale!

  • Si possono anche inviare informazioni pubblicitarie?

    Certo!

  • Le conversazioni si pagano solo in uscita?

    No, la conversazione si inizializza quando il messaggio arriva sul telefono del cliente.
    Quando invece è il cliente a scrivere all’azienda, la conversazione inizia (e quindi bisognerà supportare il costo di attivazione conversazione) quando l’azienda risponde al messaggio del cliente.